• Background Image

    Tung benträning (Program inuti)

    juli 1, 2015

juli 1, 2015

Tung benträning (Program inuti)

Ta din benträning till ny nivå…

Lyckas du inte få den volym på benen som du önskar? Eller saknar du bara att köra skiten ur dig?

Testa då detta benprogram. Upplägget ser ut som sådan att muskeltillväxt skall stimuleras genom mekanisk anspänning och muskelnedbrytning. Programmet använder intensifieringstekniken dropset och du kommer superseta mellan antagonister för att spara tid och öka densiteten på passet. Har du inte träningsvärk efter detta ha du gjort FEL!!!

Superset #1: Gå mellan dessa två övningar A1 & A2, vila endast 60 sekunder mellan övningarna

A1. Raka marklyft 4 x 8 reps, vila: 60 sek, tempo: 4010

A2. Benspark 4 x 8 reps till utmattning på alla set + 2 drop set på alla set, vila: 60 sek, tempo: 4010


Superset #2: Gå mellan dessa två övningar B1 & B2, vila endast 60 sekunder mellan övningarna

B1. Frontböj m. skivstång 4 x 10 reps, vila: 60 sek, tempo: 4010

B2. Liggande lårcurl 4 x 8-10 reps, alla set till utmattning, vila: 60 sek, tempo: 4011


Superset #3: Gå mellan dessa två övningar C1 & C2, vila endast 60 sekunder mellan övningarna

C1. Hip thrust 1-ben 4 x 12-15 reps/ben, vila: 60 sek, tempo: 2010

C2. Benpress (axelbrett & låg fotisättning)  4 x 15 reps trippel dropset på sista setet (klara minst 5 reps per drop), vila: 60 sek, tempo: 2010,


Se till att du får i dig  ordentligt med protein och kolhydrater efteråt. Glöm inte att öka magnesium intaget något efter detta pass.

Kör hårt och lycka till!

MVH

Nicolas Fiori

P.S. Glöm inte att registrera dig till mitt kostnadsfria nyhetsbrev. Du får även en gratis e-bok om fettförbränning när du gör det.