• Background Image

    Senaste artiklarna

juli 4, 2017

Måltidsfrekvens: Allt du behöver veta

Detta ämne har alltid varit relativt hett och det har funnits en debatt om det så länge jag kan minnas. Men det man vet idag är att måltidsfrekvensen beror till stor del på kultur och sociala normer, tillsammans med även varje individs personliga tro om kost och hälsa. Även gener sägs vara inblandat här. Read More

mars 18, 2017

Utfallssteg för basketspelare: Träna i flera riktningar

Utfallssteg för basketspelare

Basket är en sport där rörelse sker i många olika riktningar.

Här är 6 olika varianter och riktningar av utfall som kan vara bra att träna på.

Följ mig på:

http://nicolasfiori.se/borja-har (ladda ner gratis e-böcker)
http://Instagram.com/nicolasfiori

mars 12, 2017

5 Övningar som motverkar höftproblem vid knäböj

I denna korta artikel vill jag dela med mig av några övningar som hjälper dig att träna knäböj utan smärta. När man tränar mycket traditionell knäböj med samma fotposition, rörelsemönster och rörelseutslag brukar höften förr eller senare bli väldigt stel, vilket resulterar i att man får väldigt ont i höften. Denna smärta brukar oftast kännas som kläm-känsla när man går djupt ner. Detta drabbade mig och gjorde väldigt ont under lång tid, tills jag förstod hur den uppkom. Read More

februari 22, 2017

Skapa din egna fitnessmåltid: 5 enkla steg visar dig hur

Vad du äter påverkar allt ifrån din återhämtning, hälsa och kroppsform. Så om du inte är nöjd med hur du ser ut eller har det idag, så slår vad om att din kost kan behöva vissa förbättringar. Read More

februari 16, 2017

Träningshemligheter som garanterar resultat: 5 Heta tips

Om ditt mål är att ha en tränad och väldefinierad kropp så är detta inlägg något för dig: följ dessa 5 steg för att uppnå dina mål snabbare och få bättre träningsresultat .

Hemligheterna är egentligen inga hemligheter och du har säkert hört allt förut. Hemligheten ligger i att du följer dessa fem steg, då kommer dina framsteg och resultat per automatik.

Ibland lägger man för mycket fokus på själva slutresultatet. Man borde egentligen lägga mer energi på processen och de uppgifter som behöver göras dag ut och dag in för att uppnå sina mål.

5 Träningshemligheter

Träningshemlighet #1: Kontinuitet är Nyckeln

Om du vill ha en vältränad kropp så måste träning vara en del av ditt liv. Du kan inte träna hårt en vecka och sedan ta ledigt i två veckor, för att sedan förvänta dig resultat. Resultaten kommer från kontinuitet.

T.ex. är det är mycket bättre att träna 1gång per vecka i 1 år, än 50 pass på 3 månader och sedan sluta.

Träningshemlighet #2: Sätt mål du garanterat kan uppnå

Låt oss vara realistiska här, du kommer inte att förlora 10 kg på en vecka. Det är inte ett smart mål! De som uppnår de mest fantastiska resultaten göra det genom att nå en serie av progressiva och realistiska mål. Om du vill ha hjälp att bestämma vad ett lämpligt, realistiskt mål skulle vara för dig, då kan du kontakta mig för en konsultation.

Träningshemlighet #3: Gör det enkelt

Är dina mål anpassat efter dina förutsättningar? Om ditt mål egentligen ger dig mer huvudvärk och gör dig sömnlös på nätterna, så kommer du inte vara motiverad att göra det som krävs. Hitta en tid, en plats och träningsform som är praktiskt och passar in på din nuvarande livsstil. På detta sätt blir det enklare att hålla träningen regelbunden.

Träningshemlighet #4: Hitta något du tycker om

Hitta en träningsform som du tycker om, detta är en viktigt del för att göra träningen till en permanent del av ditt liv. Det finns inte en chans att du orkar stå ut i längden med något du ogillar. Om du för tillfället tränar en träningsform du ogillar, försök provträna runt på olika ställen tills du hittar något som passar dig.

**Notering: Om det är så att du hatar träning. Försök att inte se denna punkt som en ursäkt till att slippa undan. Ge inte upp hoppet. Träning är egentligen som roligast när man har lyckats komma igång och man märker framsteg i kondition, styrka och fram för allt i spegeln.

Träningshemlighet #5: Arbeta med ett proffs

Detta är min favoritpunkt eftersom det är här jag får jobba med dig! Om det är så att det är svårt att få till kontinuitet, sätta tydliga och mätbara mål eller uppnå någon form av resultat. Testa att anställa en professionell. Det behöver inte nödvändigtvis vara jag.
Min passion och huvudfokus ligger i att hjälpa såväl motionärer, ungdomar och professionella idrottare till att maximera sin hälsa, kroppsform och prestation.

BONUS

Träningshemlighet #6:

Underskatta inte kraften av social miljö. Hitta en vän eller grupp med liknande mål och gör en pakt som håller varandra ansvariga. Ingen gillar att svika sina vänner eller vara den som drar ner gruppen! Sätt sedan belöningar som ni båda kan njuta av tillsammans när ni börjar uppnå era träningsmål.

Vänta inte i onödan! Ring eller maila idag för att boka en kostnadsfri konsultation.