Plyometriska Armhävningar (Video)

Plyometriska Armhävningar


Vill du utveckla din explosivitet i överkroppen? Eller söker du inspiration till dina bröst & axelpass?
Ett bra sätt att variera sin träning på är att blanda in explosivitetsträning och göra plyometriska övningar. I detta fallet i form av armhävningar. . Dessa övningar kräver att du har en bra grundfysik. Om övningarna är relativt nya för dig, börja med att utföra dem på knäna och med en så liten flygfas som möjligt (utan verktygen). Jobba dig sedan upp till stående på tå och till sist så kan du utmana dig själv med bosubollen och andra redskap. . Övningarna passar också bra om du har rehabiliterat skuldra eller axel och söker efter nästa nivå av utmaning. .
Att tänka på:

  • Minimal markkontakt
  • Ögonblicket du träffar marken så ska du explodera uppåt så fort du kan.
  • Landa mjukt och med kontroll
  • Avsluta övningen när du börjar tappa i fart (undvik att gå till fail).

Målet med övningarna är att skapa extra belastning i den excentriska fasen (när du träffar marken), för att sedan explodera dig ur den.
Testa!
Följ oss på Instagram för dagliga tips: http://instagram.com/apexea.training
Glöm inte att prenumerera på vårt kostnadsfria nyhetsbrev och  få kickstart guiden => Apexea Metoden. – GRATIS!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *