fbpx

PlyoMetrics

Förbättra ditt vertikala hopp med 5-10 cm på 6 veckor med beprövad och vetenskapsbaserad hoppträning.

PlyoMetrics är beprövad hoppträning med vetenskaplig grund. Programmet är resultatet av 10 års erfarenhet och sökande efter de mest effektiva övningarna och träningsupplägg för att hjälpa idrottare bli mer explosiva.
Bättre spänst är även kopplat till ökad snabbhet, bättre löpekonomi och snabbare riktningsförändringar.

Många idrotter kräver att man är explosiv och att man kan hoppa högt. Det är till och med livsnödvändigt för att ens kunna konkurrera i idrotter som t.ex. basket, volleyboll, handboll, fotboll med mera. Men att veta hur man gör det är inte alltid så lätt. Därför har jag skapat ett komplett 6 veckors träningsprogram med fokus på att förbättra ditt vertikala hopp och bli mer explosiv.

Är du redo att förbättra din spänst och dominera din idrott?

Det finns flertalet studier som visar på att plyometrisk träning (hoppträning) kan förbättra prestationen i vertikalt hopp, snabbhet på 5-40 meter, riktningsförändring, maxstyrka samtidigt som det har en skadeförebyggande effekt.

I en studie från Journal of Applied Sport Science Research (1992) delade man in deltagarna i 3 grupper; styrkegruppen, plyo-gruppen samt kombinationsgruppen (styrka+plyo). Efter sex veckor hade styrkegruppen ökat sin spänst i snitt med 3.3 cm, plyo-gruppen med 3.81 cm, och kombinationsgruppen med 10.67 cm! Kombinationsgruppen ökade nästan 7 cm mer än de andra två grupperna.

Det som gav absolut bäst effekt var alltså att på ett strategiskt sätt kombinera plyometrisk träning med styrketräning. Detta gav e snittökning på nästan 10 cm i deltagarnas vertikala hopp.

Ta steget idag!

Utveckla din spänst och förstasteg på 6 veckor eller mindre.

Kunders resultat

“Stella ökade sitt vertikala hopp från 36,0 till 40,7 cm på 6 veckor.”

Stella Szabo, U16 Basketlandslaget

Möt Nicolas Fiori

Nico har arbetat som tränare och producerat resultat i över 10 år inom flertalet olika idrotter. Med en bakgrund som basketspelare, så vet han hur viktigt det är att kunna hoppa högt och ha ett snabbt första steg för att kunna konkurrera på högsta nivå. Han blir nästan dagligen kontaktad av olika personer som vill bli snabbare och hoppa högre. En sak han har upptäckt är att alla inte har råd eller tid att komma och träffa honom personligen. Det är därför han har skapat PlyoMetrics – 6 veckors till ett högre vertikalt hopp. Ett 6 veckors träningsprogram som tar din spänst och prestation till nästa nivå.

Vad ingår i programmet?

6 veckors steg för steg träningsprogram som kombinerar plyometrisk träning och styrketräning för maximal framgång.

Guidelines för hur du utför programmet på bästa sätt. En steg för steg beskrivning som talar om exakt hur du utför programmet på bästa sätt.

Anteckna dina resultat. I programmet har du möjlighet att registrera dina framsteg direkt i dokumentet.

Träningsprogram för 4 dagar i veckan. Två underkroppsträningar och två för överkroppen.

Progression vecka för vecka i 6 veckor. Intensiteten och volymen ändras för dom viktigaste övningarna.

Kort video för respektive övning. Så att du vet både vilken övning du ska göra och hur den ska utföras.

Vanliga frågor

Hur gammal måste man vara?
Jag rekommenderar att man är minst 16 år gammal och att man har ca. 1 års erfarenhet av regelbunden styrketräning.

Hur mycket kostar programmet?
Programmet är en investering på 295 kr.

Hur ofta måste jag träna?
Du behöver träna minst 2 dagar per vecka i 6 veckor. Programmet är uppdelat i två överkroppspass och två underkroppspass per vecka. De två passen du måste träna är dem för underkroppen om du vill kunna hoppa högre.

Hur är programmet strukturerat?
I programmet ingår uppvärmningsprotokoll, stretching, plyometrisk träning, styrketräning och core. Alla bitar är viktiga för optimal utveckling av spänsten.

Måste jag ha någon specifik bakgrund?
Programmet kräver att du har tränat styrketräning regelbundet i minst 1 år. Samt att du känner dig bekväm och kan grunderna i dom vanligaste basövningarna med skivstång. Du bör även ha testat på hoppträning tidigare.

Hur får jag tillgång till produkten och vilket format är det?
Du får programmet i både excel och PDF. Direkt efter betalning kan du ladda ner filerna på din dator eller i mobiltelefonen. Skulle du ha några bekymmer eller frågor så kan du kontakta mig på info@nicolasfiori.se

Om det inte funkar för mig?
Då kan du maila mig inom 30 dagar så returnerar jag dina pengar inom 24-48 tim.

Min garanti: “Provkör” programmet i 30 DAGAR!

Lyssna, jag har inget intresse av att ta emot dina pengar om du inte kommer att dra nytta av programmet. Våra träningsprogram fungerar. Eftersom jag är säker på att du blir nöjd med programmet så vill jag ge dig ett generöst erbjudande.

Om du inte får resultat inom 30 dagar, kontaktar du mig och jag återbetalar dig 100% av priset.

Du gör alltså investeringen idag, men om du inte är helt nöjd med de resultat du får så behöver du bara skicka mig ett snabbt mail så återkommer jag kommer med din investering redan inom 24-48 timmar.

Detta gör det helt riskfritt för dig.

Börja inom några minuter. Anmäl dig till programmet här.

Du kommer att få tillgång till hela programmet direkt efter att du har placerat färdig ordern.